2008-tól a Volkswagen és az Audi mellett a Porschénak is szállít hibrid technológiát a Bosch – árulta el Rolf Leonhard, a cég menedzsere. A szakember hozzátette, hogy a következő 20 évben a közvetlen befecskendezéssel szerelt belsőégésű motorok dominálnak majd. Tehát a hibrid hajtások, a benzin- vagy dízelmotorok kombinációja elektromotorokkal továbbra is kisebb mértékű marad.
Példaként a világ legnagyobb autópiacát, az USA-t hozta fel, ahol 16,5 millió autó és kisteherautó fogyott 2006-ban, míg hibridből összesen 240 ezret adtak el. Ez csupán 1,5 százalékos arányt jelent. 2010-re a hibrid autókra vonatkozó gyártási kapacitás eléri az egymilliót, ami viszont csupán 6 százaléka az amerikai, és csupán 2 százaléka a világon eladásra kerülő járművek számának.
Az első dízelhibridek 2010-re készülhetnek el, szén-dioxid-kibocsátásuk 100 gramm/km alatt lehet, amely 40 százalékos CO2-kibocsátás-csökkenést jelent, a benzinhibridek ilyen aránya 25 százalék. Nem komplett rendszert fejleszt a Bosch, a cég az elektromotort és a vezérlőegységet szállítja, amit a még nem ismertetett autógyár dízeljével párosítanak majd. A Bosch felmérése szerint 2015-re a gázolajos motorok csúcsát jelentő tiszta dízelek, például a Bluetec aránya a maihoz képest háromszorosa lesz, eléri a 15 százalékot.