A Toyota bejelentette, hogy új, változó szelepnyitású rendszert fejlesztett ki. A nevében is hasonlító Valvematic, a BMW (Valvetronic) által már régóta alkalmazott rendszerhez hasonlóan nem pillangószeleppel szabályozza a hengerekhez jutó levegő mennyiségét. Helyette ezúttal is a szívószelepek nyitási mélységével, illetve a nyitási idővel (ezt a részét már egy ideje használják, VVT-i) szabják meg a légtömeget.

Nincs fojtószelep
Nincs fojtószelep

Nincs fojtószelep

Nincs fojtószelep


Ezzel a megoldással javítható a motorok üzemanyag-hatékonysága, magasabb teljesítmény érhető el nagy fordulatszám mellett, míg alacsony fordulatnál a nyomaték lesz nagyobb a hagyományoshoz képest.

Elsőként egy hamarosan bemutatásra kerülő 2,0 literes benzinmotorban debütál a Valvematic. 2010-re azonban a Toyota azt tervezi, hogy a teljes benzines palettát ellátja vele.

Azért persze ne higgyük, hogy ez a manna, hiszen a BMW kifejezetten hangsúlyozza azt is, hogy a csúcsmodelljeiben az M3-ban illetve M5/M6 párosban alkalmazott sportmotoroknál nem hogy egy fojtószelep van, de minden egyes hengerhez tartozik egy.