Mióta a Volkswagen bemutatta a duplakuplungos DSG sebességváltót, azóta a legtöbb cég azon dolgozik, hogy neki is legyen. A Ford (Volvo), mellett a BMW is hasonló egységen dolgozik. Most úgy hírlik, a Porsche is elkészíti saját változatát.
A brit sajtó szerint PDK vagyis Porsche Doppelkupplungen néven fut a váltó, amely a Volkswagenéhez hasonlóanegyesíti az automaták és a hagyományos váltók előnyét. Ha kell, maga kapcsolgat, viszont ha a vezető adja a ritmust, akkor a kéziváltónál is gyorsabban kapcsol. A legfontosabb, hogy csak minimális időre szakad meg az erőfolyam a motor és a kereke között. A hagyományos karral és a kormány mögötti fülekkel is lehet váltani.
Úgy hírlik a DSG-hez hasonlóan két tengelyre kerülnek a fogaskerekek, az egyikre a páros, a másikra a páratlan áttételekhez tartozók. Mindkét tengelyhez tartozik egy-egy kuplung.
Jelenleg a Porschénál Tiptronic néven lehet valami hasonlóhoz hozzájutni, ami egy, a normál automatákhoz képest gyorsabb, kormányról is kapcsolható egység. Előnye az autó többi elemével való összehangolásában rejlik, így lehetséges, hogy a Porsche Turbó Tiptronickal rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órára, mint manuális váltóval. Ez azonban nem egy új fejlesztés.
Ezenkívül a Porsche a 2007-es kupás versenyautókhoz szekvenciális váltót fejlesztett. Bár elvileg az más technológia, lehet, hogy annak a leszármazottja kerül az autókba?