Egy kilométer autópálya 2,75 milliárd forintból épült az M7-esen. Ez a gyorsforgalmi út Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszára vonatkozik, ami 70, 6 milliárdból készült el.
A kiemelkedő költségekre az Állami Számvevőszék jelentése hívja fel a figyelmet, amiből kiderül, hogy a kiugróan magas kilométerenkénti díj több mint másfélszerese az M3 szintén tavaly megépült szakaszának. A balatoni autópálya, ezen 25,7 kilométeres szakaszára az engedélyezés időpontjában költségbecslés nem készült, csak méret- és mennyiségszámítás.
További „jó hírek” is olvashatók a jelentésben, bár a kormány eredetileg magántőkét is szeretett volna bevonni az új gyorsforgalmi utak építéséhez, de ez nem sikerült, így maradt a költségvetés és a hitelek. Sőt a tavalyi autópálya-törvényben megtervezett 313 kilométernyi új autópálya és autóút helyett annak csupán kétharmada készült el.
Még jó, hogy az M0-ás építésénél, ami uniós támogatással történik, sikerült 28 milliárd forintot spórolni.
Forrás: Napigazdaság