A Ferrari emblémás elektromos sportkocsi gyártására még sokat kell várni, de olyan technológiai újítások, mint a fékenergia raktározás, fejlett turbómotorok, vagy a bioüzemanyag-kompatibilitás, már mind az olasz autómárka asztalán fekszenek.
„A világ változik és a Ferrari szintén ezt teszi” jegyezte meg a márka hatvanadik születésnapja alkalmából tartott ünnepségen a gyár szóvivője. A cél ugyanolyan teljesítmény mellett könnyebb, takarékosabb autókat gyártani.
A rendezvényen kiállítottak egy a jelenlegi Enzónál kisebb és 365 kilóval könnyebb makettet is. Az FXX Millechili néven emlegetett modellre mindenki, mint a jövő Ferrarijainak előfutárára tekintett. A jövő pedig a könnyű autóké, hiszen az új kasztni az Enzo 650 lovas motorjával olyan teljesítményre képes, ami 800 lóerővel egyenértékű.
A kisebb tömeghez kisebb teljesítmény is elegendő, ami tovább hajtja a folyamatot, így a fékek, felfüggesztés elemeinek mérete is csökkenhet, azok tömegével együtt. A távlati tervek között az átlagos CO2 kibocsátás drasztikus mértékű csökkenése is szerepel, így a jelenlegi 400g/km-ről 250g/km értékre szeretnének átállni.
Sokat javítanak majd a járgányok légellenállásán is, ott aktív légellenállás-csökkentő megoldásokon törik a fejüket az olasz mérnökök. Terveik szerint a karosszérián apró lukak lennének, amik a problémás részeken az autóban dolgozó kompresszor levegőjével fognának ki a légörvényeken.
Mindezekre az újításokra még egy évtizedig kell várni, így a 2017 táján érkező Ferrarik már teljesen elütnek majd a mostaniaktól. Nem véletlen a Forma-1-es autó jelenléte sem a bemutatón, hiszen ott is hasonló változások várhatók.