Eltelt négy év a bemutatása óta, ezért megújul a 6-os BMW. A luxusautó persze megőrizte az eredeti formatervet, de egy kicsit frissebb, és főleg műszakilag újabb lett. Az átalakítás a hagyományos modelleket érinti, az M6-ost nem.
Ami igazán jót tett az autónak, az az új első lökhárító, a nagyobb légnyílástól igazán „cápás” látványt nyújt az autó. Nemcsak az első, de a hátsó ütközőt is leváltották, ami az új, szélesebb prizmákról azonosítható.
Teljesen áttetsző bura alá kerültek az első fényszórók, melyek immár minden modellben bi-xenon kivitelűek, az irányjelzőkben csak LED-ek villannak fel. Hátul is hasonló a helyzet, de ott az összes izzót fényemittáló diódára cserélték.
Mindez azonban csak a látszat, a lényeg a karosszéria alatt rejtőzik. Az új generációban ugyanis – ebben a kategóriában szokatlanul – dízelmotort is használnak, persze abból egy igazán kiemelkedő darabot. A korábban az 535d-ben bemutatott háromliteres kettős feltöltésű blokkot. Ezzel azonban nehogy azt higgyük, hogy oda a vezetési élmény, hiszen az 580 newtonméteres nyomaték csodákra képes. Ezzel a blokkal a Coupé 6,3 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, s a Cabrió sem sokkal lassabb nála, a végsebességük pedig pont annyi, mint a benzineseké, 250 km/óra.
Ami a legszebb az egészben, hogy a BMW ígérete szerint 6,9 (Coupé), illetve 7,2 literes (Cabrio) átlagfogyasztással is beérik az autók, így egyetlen tankkal akár 1015, illetve 970 kilométert is megtehet a tulajdonos. A gázolajos változat mellett 3,0 és 4,8 literes motorokkal rendelhető meg az autó, előbbi 14 lóerővel gazdagodott az új befecskendező rendszernek köszönhetően.
A benzinesekhez felárért, a dízel 6-osokhoz viszont szériában jár az X5-ben bevezetett, majd az ötösben is alkalmazott új sport-automataváltó. Ezzel a közvetlen motorkapcsolatnak és a rendkívül precíz szabályzásnak köszönhetően alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás érhető el, mint a manuális váltóval készülő modelleknél.
További érdekesség, hogy minden 6-os modellbe bekerül fékenergia-visszatermelő rendszer, de a felfrissített változatokba kérhető adaptív kanyarkövető fényszóró, megállásra is képes távolság- és sebességtartó automatika és sávkövetésre figyelmeztető rendszer is. Emellett továbbra is elérhető lesz a fontosabb adatokat a vezető látóterébe vetítő head up display és az éjjellátó rendszer is.
Videón az új 6-os Coupé és Cabrio:
Műszaki adatok:
BMW 6-os Coupé | |
650i | |
Teljesítmény / Nyomaték | 367 LE / 490 Nm |
0-100 km/h | 5,4 s |
Végsebesség | 250 km/h |
630i | |
Teljesítmény / Nyomaték | 272 LE / 320 Nm |
0-100 km/h | 6,2 s |
Végsebesség | 250 km/h |
635d | |
Teljesítmény / Nyomaték | 286 LE / 580 Nm |
0-100 km/h | 6,3 s |
Végsebesség | 250 km/h |
BMW 6-os Cabrio | |
650i | |
Teljesítmény / Nyomaték | 367 LE / 490 Nm |
0-100 km/h | 5,5 s |
Végsebesség | 250 km/h |
630i | |
Teljesítmény / Nyomaték | 272 LE / 320 Nm |
0-100 km/h | 6,7 s |
Végsebesség | 250 km/h |
635d | |
Teljesítmény / Nyomaték | 286 LE / 580 Nm |
0-100 km/h | 6,6 s |
Végsebesség | 250 km/h |