Már láttunk kémfotókat a legkisebb BMW-család új tagjáról. Az öt- és háromajtós után elkészült a kétajtós kivitel is. Sőt, várhatóan nem ez lesz az utolsó egyes, hiszen a CS1 Conceptnél már beharangozták, sőt a paparazzik már le is fotózták az 1-es kabriót.
Bár hivatalos képek még nincsenek az 1-es kupéról, de hivatalosnak mondott információk kerültek fel az internetre. Miközben szélessége nem változik, a ferde hátúhoz képest 13,3 centivel lesz hosszabb a kupé egyes, ennek köszönhetően a csomagtartó mérete is 20 litert bővül, 370 literes lesz. Szerintünk attól néz ki olyan jól az autó, hogy a régebbi hármas sorozathoz hasonlóan egyenes tetővel készül a „Coupé”, és nem egy ív fut hátra.
Ezúttal nem lesz „kismotoros” vevőcsalogató, egyből a legjobb változatok kerülnek piacra. A 120d mellett érkezik a 123d és a135i. Előbbi különleges feltöltési rendszerével a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres dízele. A 135i-ben pedig a 3 literes soros benzinest két párhuzamos turbó pumpálja 306 lóerőre. Nem meglepő módon az autó ezzel a motorral 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/óráig, végsebességét pedig csak az elektronika korlátozza 250 km/órára.
Ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatják majd be az autót és a nyugat-európai piacokon azonnal meg is kezdik az értékesítést.
*Műszaki adatok:
BMW 1-es Coupé | |
120d | |
Teljesítmény / Nyomaték | 177 LE / 350 Nm |
0-100 km/h | 7,6 s |
Végsebesség | 226 km/h |
123d | |
Teljesítmény / Nyomaték | 204 LE / 400 Nm |
0-100 km/h | 7,0 s |
Végsebesség | 238 km/h |
135i | |
Teljesítmény / Nyomaték | 306 LE / 400 Nm |
0-100 km/h | 5,3 s |
Végsebesség | 250 km/h |
*Nem hivatalos információk!