Gépjárművekhez fejleszt elektronikus rendszert a számítógépes technológiákkal nevet szerző IBM. Ennek lényege, hogy a járművek kommunikálnak az utakkal, a többi járművel és a sofőrökkel is. Az elsődleges céljuk, hogy megelőzzék a baleseteket, és csökkentsék a torlódásokat az utakon.  

A gyártó szerint az automatikus váltókhoz vagy blokkolásgátlóhoz hasonlóan az új technológia megkönnyíti a vezető dolgát váratlan helyezetekben. A környezetétől érkező adatok figyelembevételével az autó képes reagálni az eseményekre. Csakhogy a reakciói gyorsabbak, mint az emberi reflexek, ami előnyt jelen a baleset megelőzésénél, illetve lehetővé teszi a kisebb követési távolságot is, ami viszont a közlekedést javítja.

Persze az autó továbbra is a vezető irányítása alatt marad, de bizonyos helyzetekben jobb döntést hozhat az ember az új, több információval. Erre fény-, hang-, illetve rezgésjelek figyelmeztetik, de a helyes kormánymozdulatot segítheti, ha a jó irányba könnyű, a helytelen irányba nehéz elfordítani a kormányt.

Mindez pedig a társadalomnak is jó, mivel csökkenhet a halálesetek, illetve a balesetben megsérültek ellátására költött pénzek nagysága. Az USA-ban és Európában is hasonlóan magas, 40 000 milliárd forintnyi összeget emészt fel a balesetek költsége évente.