A Karib-tenger kalózai harmadik részének promóciójába a Volvo is beszállt. A svéd gyártó – pontosabban amerikai forgalmazója – a filmhez kapcsolódóan tavasszal egy az egész világra kiterjedő internetes kincsvadászatot szervezett, amelynek fődíja egy 50 000 dollár értékű aranyat és egy elásott V8-as Volvo XC90, melnyek slusszkulcsát egy tengerbe süllyesztett ládába rejtették. A játék folyamán a kincskeresőknek több fordulóban online feladványokat kellett megoldaniu és megfejteniük a kincs rejtekhelyét. A 22 országból nevezett, több mint 30 ezer játékos közül végül egy 23 éves jekatyerinburgi lány, bizonyos Aljana Zsvereva nyert.
A fődíjhoz azonban nem jutott hozzá, mert időközben a Volvo által a játék előkészítésével és „kaland”-részének lebonyolításával megbízott Odyssey Marine Exploration nevű mélytengeri kutatócég igazi, a Volvoénál tízezerszer nagyobb, kb. félmilliárd dollár értékű arany- és ezüstkincset talált egy spanyol hajó roncsai között. A spanyol kormány természetesen azonnal belefolyt az ügybe, az Odyssey hajóit pedig nem engedte kifutni, hogy ezzel
megakadályozza a kincsek esetleges eltűnését. Emiatt a Volvo akciója is kifutott az időből.
A gondot az okozta, hogy mint utólag kiderült, a Volvo kincsesládája Gibraltár környékén – tehát a spanyol partokon – az újonnan felfedezett igazi kincs pedig az Atlanti-óceánon, egy „Fekete Hattyú” kódnevű lelőhelyen volt, de a Volvóval kötött szerződése miatt az Odyssey természetesen nem árulhatta el, hogy mit keres mélytengeri kutatófelszereléssel Gibraltárnál.
A Volvo kincse azóta sem került még a felszínre, de a nyertes orosz lányt már kifizették.
Elássák a Volvót: