Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a BMW kibővíti az egyes sorozatot. Az eddig 400 ezer eladott autót felmutató három- és ötajtós modellek mellé érkezik a Coupé. A 2+2 üléses lépcsőshátú 12 centivel hosszabb, mint a ferdehátú változatok, de tengelytávjuk megegyezik, a növekedést a hátsó túlnyúlásban, így a csomagtartóban lelhető fel. A csomagoknak nagyobb, 370 literes hely jut. Akinek több kell, annak a szériában járó 60:40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámla lehajtása segít.
Formailag az autó egy kétajtós limuzin hatását kelti, az orrész a megszokott képet mutatja, az újdonságot az autó faránál kell keresni. Azonnal megrendelhetők az M-es kiegészítők is a modellhez, az egyedi első és hátsó lökhárítókkal, küszöbökkel még sportosabb hatás érhető el. Erre még rátesz egy lapáttal a csak M-es modellekhez kérhető Le Mans-kék fényezés. Az M sportcsomag az utastérben sportüléseket és egyedi kivitelű kormányt, pedálokat, váltókart rejt.
Persze a legtöbben nem ezek miatt, hanem a feszesebb sportfutómű és a 18 colos felnik miatt választják majd az M kivitelt, amivel jobban kordában tartható a csúcsváltozat 306 lóerős teljesítménye.
Háromféle motorral készül az új 1-es, melyek közül azonban csak az egyik benzines. Panaszra azonban nincs ok, hiszen a leggyengébb, 2.0 literes dízelmotor is 177 lóerőt teljesít. Ezen kívül a BMW csúcstechnikáját jelentő 3000-es duplaturbós hathengerese illetve a világ legerősebb négyhengeres dízele is a kínálat tagja. A gyengébb dízel 4.8 literes átlagfogyasztással működhet, de az erősebb is beéri 5,2 literrel.
Bekerül az egyes Coupéba a BMW EfficientDynamics elnevezésű komplex fogyasztás és károsanyag-kibocsátás csökkentő rendszere. Ebben fékenergia visszatáplálás, a piros lámpánál a motort leállító start-stop funkció szerepel, de a kisebb benzinszámlát segíti a váltásra figyelmeztető nyíl is. Van azonban egy sokkal érdekesebb kiegészítő is, mégpedig az aktív szellőzőrostély. Amikor a motornak nincs szüksége jelentősebb hűtésre, akkor a vesék mögötti rostélyok bezárulnak, ezzel is javítva az autó légellenállását és csökkentve a fogyasztást.
Elsősorban fiataloknak szánja az autóját a BMW, ami lemérhető abból, hogy külső zeneforrást AUX- és USB-csatlakozón is hozzá lehet kötni a hifihez, de a zene érkezhet Memory-Sticken is. Akinek ez a változat sem elég sportos, annak eláruljuk, kabrió is készül az egyesből.
Műszaki adatok:
BMW 1-es Coupé | |
120d | |
Teljesítmény / Nyomaték | 177 LE / 350 Nm |
0-100 km/h | 7,6 (7,8) s |
Végsebesség | 228 (226) km/h |
123d | |
Teljesítmény / Nyomaték | 204 LE / 400 Nm |
0-100 km/h | 7,0 s |
Végsebesség | 238 km/h |
135i | |
Teljesítmény / Nyomaték | 306 LE / 400 Nm |
0-100 km/h | 5,3 s |
Végsebesség | 250 km/h |
Zárójelben az automataváltós modell értékei.
Nézze meg videón is az új 1-es Coupét: