A jövőben az S40, V50 és C30 modellekből is készít a Volvo Flexifuel-modelleket. Nem véletlen a névazonosság a Ford Flexifuel modelljeivel, hiszen a Ford konszernhez tartozó svéd márka autóiba is ugyanaz az 1,8 literes motor kerül.
A 125 lóerős motor nemcsak benzinnel, de E85-ös bioetanollal is üzemeltethető. Ez a hajtóanyag 85 százalék etanolt és 15 százalék benzint tartalmaz. Az üzemanyag nagy előnye, hogy szemben a benzinnel, a motor ilyenkor 80 százalékkal kevesebb szén-dioxidot termel.
Használatát a környezetbarát meggondolások mellett az üzemanyag viszonylagos olcsósága indokolja. Ha az adott országban jelentős az árkülönbség, akkor megéri ezt választani, miután az E85-ből 20 százalékkal többet fogyaszt, illetve a Flexifuel-modellek valamelyest drágábbak is.
Németországban 100 ezer forintos felárral lehet számolni, bár egyelőre az egyes járművek pontos ára nem ismert. Idehaza vizsgálják az autó piaci bevezetésének lehetőségét, de ez nem csak az importőrön múlik. Egyelőre úgy tűnik, hogy a következő egy-két évben nem lesz Magyarországon Flexifuel Volvo – tudtuk meg. Aki etanolos autót szeretne, vehet Fordot vagy Saabot.