Továbbra sem tudni pontosan, mikor érkezik az új Mitsubishi Lancer csúcsváltozata, a 10. Evolution. Azt sem árulták még el, hogy az ezúttal is kétliteres turbómotor milyen teljesítménnyel bír, viszont hivatalosan is bemutatták a sportkocsi hajtásrendszerét.

A rendszer agya az S-AWC (Super All Wheel Control), amely összefogja a négykerék-hajtás aktív központi differenciálművét, a kipörgésgátlót, a menetstabilizálót, valamint a Sport ABS-t.

Mutatós
Álom: középütt aktív hátul önzáró diffi

Álom: középütt aktív hátul önzáró diffi

Álom: középütt aktív hátul önzáró diffi


Az S-AWC lehetővé teszi, hogy minden egyes kerék a tapadásának megfelelő hajtóerőt és fékerőt kapjon. Ehhez minden korábbinál több szenzor dolgozik a „kipörgésgátlóban”. Ezzel az autó még gyorsabb lehet, pontosabban követi a pilóta által kijelölt nyomvonalat. Ahogy az elődjében, az új Lancer Evolutionban is háromféle alapbeállítás közül választhat a vezető. Ezek száraz útfelületre, csúszós aszfaltra vagy murvára, illetve hóra alkalmasak.
 
Újdonság az EVO X váltója is, amelyből kihagyták a kuplungpedált. A Twin Clutch Sport Shift Transmission lényegében a Volkswagen DSG váltójára hasonlít. A robotizált manuális váltóban külön tengelyen szerepelnek a páros és páratlan fokozatok fogaskerekei, amelyeket tengelyenként egy-egy kuplungszerkezet aktivizál.

A gyártó által megadott információk szerint a hatfokozatú váltó anélkül kapcsol az egyik fokozatból a másikba, hogy az erőfolyam megszakadna, márpedig ilyet jelenleg csak a Forma-1-es csapatok autói tudnak, de ott sem mindenkié. Normal, Sport és S-Sport módban működhet a váltó, az első a kényelemre és az alacsony fogyasztásra koncentrál, ezzel szemben az S-Sportban a maximális teljesítmény kerül előtérbe.