A tisztán hidrogénnel működő Ford Fusion Hydrogen 999-nel a cég a gyári üzemanyagcellás sebességrekordot szeretné megdönteni. Az eseményre az amerikai Utah állambeli Boneville-i sós síkságon kerül majd sor augusztusban, a cél pedig a 320 kilométeres óránkénti sebesség elérése lesz – a rekordot jelenleg a BMW H2R tartja 300 km/órával.
A 999-est kedden mutatta be a Ford egy kimondottan a jövőbeli fejlesztésekre koncentráló egész napos médiaeseményen.
„Közhelyesnek hangzik, de egy álmot szeretnénk megvalósítani. Történelmet szeretnénk írni” – mondta a Fusion Hydrogen 999 főtervezője.
Nem ez lesz azonban a 999-es első rekordkísérlete: 1904-ben Henry Ford már egy hasonló nevű modellel 91 mérföld/órás (145 km/óra) rekordot ért el.
„Mr. Ford álma a gyorsaság és az innováció volt. Most pedig itt vagyunk 100 évvel később, hogy bemutassuk Ford üzemanyagcellás újítását” – magyarázta a főtervező.
A Fusion Hydrogen 999 külsejében csak néhány elemében tér el egy hagyományos – amerikai! – Ford Fusiontól: az autót jóval mélyebbre ültették, a légellenállási tulajdonságok javítására a tükröket leszerelték, és hiányzik a hűtőrács is, mert arra nincs is szükség a hidrogénmeghajtás miatt.