Semmi nem maradhat titokban, ezúttal az új Porsche 911 GT2 prospektusa került fel a világhálóra. Nemcsak megnézhetjük, milyen is lesz az autó, de a műszaki adatok sem titkosak már.

Kémfotón már láttuk több mint egy éve, majd májusban már szinte leplezetlenül megcsodáltuk, most pedig itt vannak az első gyári képek az autóról.

Az új szívórendszer
A hátsó szárny javítja a tapadást

A hátsó szárny javítja a tapadást

A hátsó szárny javítja a tapadást


Ahogy korábban, ezúttal is a Porsche 911 Turbo adta az alapot az autó kifejlesztéséhez, de a GT2 sokkal több annál. Nem elsősorban azért, mert a 3,6 literes, 530 lóerős turbómotorral megépítették minden idők legerősebb utcai 911-esét, hanem azért, mert ez a teljesítmény itt csak a hátsó kerekeket hajtja.

A Turbóban 480 lóerő oszlik el négy keréken. Nem mellékesen a GT2-ben 685 newtonméter nyomaték várja, hogy simává gyalulhassa a hátsó gumikat. Az erőfölény az új szívó- és kipufogórendszernek köszönhető.

Ha valaki elég ügyesen bánik a kuplunggal és jól kezeli a hatfokozatú váltót, a GT2-es képes 3,6 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. Ehhez azonban jelentős segítséget is kap az autótól a vezető, most először ugyanis rajtautomatikát építettek egy utcai Porschéba. A vezetőnek nincs más dolga, mint benyomni a kuplungot, majd a gázpedált, ekkor aktivizálódik a rendszer. Ez beállítja a megfelelő turbónyomást, amelynél a legjobb tapadással tud elrajtolni autó. Ezután már csak minél gyorsabban kell lelépni a kuplungról.

Manuálisan állítható versenyülések odabenn

Manuálisan állítható versenyülések odabenn

Manuálisan állítható versenyülések odabenn


A sportkocsi végsebessége sem semmi, 328 km/óra, bátran kergethetünk vele Ferrarikat.  Mindez annak köszönhető, hogy ahol lehetett spóroltak a tömegen, így a kocsi mindössze 1443 kilogrammos.

A GT2-es rögtön azonosítható a méretes hátsó szárnyról, de az egyedi első és hátsó lökhárítók, valamint a csomagtér előtti kis szellőző is árulkodó. Ezen kívül persze a 19 colos felnik is újak. Mögöttük szériában kerámiafékek lassítják az autót.