Egyes esetekben extrém többletfogyasztást okoz az utastér lehűtése – állapította meg az ÖAMTC. Az osztrák autóklub öt különböző autóval végzett fogyasztásmérést, amelyek különböző fejlettségű légkondicionálókkal dolgoztak. A feladat a 31 fokos belső tér 22 fokra való lehűtése volt egy benzines Opel Vectra 2,2, egy kétliteres Mazda6, egy Ford Fiesta 1,4 és két Audi A4 számára.

Plusz 4 liter

Sokba kerül, hogy ne izzadjon
Legjobban a Fiesta szomja ugrik meg

Legjobban a Fiesta szomja ugrik meg

Legjobban a Fiesta szomja ugrik meg


Méréseik alapján a hűtési fázis elején ugrik meg erősen a fogyasztás. 100 kilométeres fogyasztásra felszorozva a legkisebb érték 2,47 liter volt, míg a legmagasabb elérte a 4,15 litert. Később a hűs utastér fenntartásához szükséges energiafelhasználást mérte az ÖAMTC. Itt jóval kisebb volt a kiugrás, csak 0,76 és 2,11 l/100 km között mozgott.

Kiskocsival a legrosszabb

Legrosszabbul a 80 lóerős Ford Fiesta 1,4 tulajdonosai járnak, mert százalékosan ennél okozza a legnagyobb többletfogyasztást a klímaberendezés. A kétféle mérésből összesen 1,18 literes, 20 százalékos plusz adódott. A klímakompresszor akár 7 lóerő teljesítményt is levehet a motorból, ami a teszt leggyengébb, 80 lóerős motorjánál nagy érvágás.

Az automata és modern légkondik takarékosabbak

Az automata és modern légkondik takarékosabbak

Takarékosabb egy modern légkondi légkondiakarékosabbak


A dízelek és a benzinesek között nem mutatkozott eltérés, amit egy 163 lóerős Audi A4 1,8T és egy 170 lóerős A4 2,0 TDI összehasonlításával vizsgáltak.

Durva különbség a légkondik között

Nem így az elektronikusan szabályozott és a kézzel csavargatott légkondik között. Az eredmények alapján a modernebb és automatikus vezérlésű klímaberendezések az Audikban lényegesen kevesebb üzemanyagból dolgoznak, mint a manuálisak a Mazdában és az Opelben.

Az autóklub megmérte, mi a helyzet a nyitott ablakkal. Itt nem jelentkezett többletfogyasztás, de a nyitott ablakkal csak huzatot és zajt sikerült teremteni, a környezetnél hűvösebb utasteret nem.

Autó típus
Fogyasztás klíma nélkül / klímával     %
Audi A4 1,8 T 8,24 / 8,67 +5,2%
Audi A4 2,0 TDI 6,04 / 6,42 +6,3%
Ford Fiesta 1,4 5,93 / 7,11 +19,9%
Mazda6 2,0 7,35 / 8,10 +10,2%
Opel Vectra 2,2 direct 6,60 / 7,68 +16,4%

A városi és az országúti mérések átlaga klíma nélkül és bekapcsolt légkondival, l/100 km-ben, majd a többletfogyasztás százalékosan