Az egyesült államokbeli Benchmarking International Consulting megbízásából végzett el az Artklikk Consulting Internetes tanácsadócég 2007 májusában és júniusában egy, az Autógyártók Leányvállalatainak webes megjelenéseire fókuszáló kutatást Magyarországon.

16 különböző szempont szerint vizsgálta a magyarországi márkaképviseletek website-jainak versenyképességét a kutatás. Az internethasználók körében kitöltött kérdőívek szerint a 2,5 millió rendszeres magyar internethasználó között találhatjuk a következő 5 évben új autót vásárolni szándékozók 73 százalékát. Számukra pedig az elsődleges információforrás már ma is az internet.

Elég lesújtó eredmény alakult ki arról, vajon képesek-e megfelelni az elvárásoknak az oldalak. A felmérés szerint a képviseletek weboldalain 18 százalékban előfordulnak sehova sem vezető linkek. Minden harmadik oldal nem támogatja, hogy a Windowstól eltérő szoftverrel is böngészhessenek, nekik szétesett site-ok jutnak.

Ami a legmegdöbbentőbb, az importőri oldalak 5 százaléka a Firefox böngészővel is hadilábon áll. Ez azért meglepő, mert az internetfelhasználóknak Európában 28, itthon pedig 38 százaléka használ Firefoxot a böngészéshez – írja az Artklikk tanulmánya.

38 százalékos átlagteljesítményt mutatnak a vizsgált oldalak, ami nagyon alacsony, ám a működés során kifejtett konkrét üzleti értéket tekintve már csak 28 százalékot teljesítenek. A kutatás kitér arra is, hogy az elmúlt egy évben a hazai piacon a legnagyobb visszaesést elkönyvelő márkák oldalai a felmérésben is az utolsó harmadban végeztek. Lehet, hogy van összefüggés?

Saját felmérésünk szerint ennyire nem rossz a helyzet, de azért van még mit tanulniuk a nagyoknak. Nem is olyan rég írtunk erről, és azt tapasztaltuk, hogy legtöbbször nincs összefüggés az autók presztízse és a weboldal működése között. Például a Dacia oldala pofás és jól használható, míg a Jaguarnak normális magyar oldala sincs.

Forrás: artklikk.hu