Itthon is bemutatkozott a legújabb Lexus, az LS600h. A Lexus hibrid luxusautója jelenleg az autóipar egyik legfejlettebb terméke. Minden kütyü benne van, amire szükségünk lehet, és még olyanok is, amikre nem.

Masszírozós ülés
445 lóerős

445 lóerős

445 lóerős


Nem a hibridhajtás az egyetlen technikai bravúr a LS-ben, a kényelem és a biztonság terén is sokat nyújt a japán luxusautó. Persze kicsit másként, mint az európai konkurensek. A hajtásról ismét egy benzin- és egy villanymotor gondoskodik, újdonság, hogy most már állandó összkerékhajtás juttatja az erőt az aszfaltra. Erőből pedig van bőven, az ötliteres V8-as benzinmotor önmagában 394 lóerőt tol, a villanymoci 225 lovas. A kettő eredője 445 lóerő.  

A 6,3 másodperces gyorsulás ugyan nem egetrengetően jó érték, de a Lexus szerint menet közben kevés autó produkál hasonló rugalmasságot. A hajtás másik előnye, hogy kevesebb káros anyagot ereget a levegőbe, mint egy V6-os dízel, és fogyasztása is rendkívül kedvező. A konkurensek V12-es benzinmotorjai számításaik szerint 2,6 tonnával juttat több veszélyes anyagot a levegőbe.

Masszírozós ülés

Masszírozós ülés

Masszírozós ülés


A LS600h elterjedését segíti, hogy a hibrid autókra csak 190 ezer forintos regadót kell fizetni, így a sima benzinessel egy áron lehet árulni. Jövőre már csak a hibrid eladásával számolnak, szám szerint 20 darabbal.

A legolcsóbb rövid tengelytávú változat 24,2 millió forintot kóstál, de érdemes a President 2 és President 3 csomagra költeni, ha igazi kényeztetésre vágyunk. A beépített japán masszőrlányok csak a hosszított tengelytávhoz rendelhetőek, amiért a plusz 1,5 millió forinton felül meg kell rendelni egy 5,8 millió forintos extracsomagot.