Többe kerül a kupénál

Két új változat bemutatására készül az Audi az R8-ból. Az egyik a Lamborghini-motoros csúcsmodell a nagyjából 500 lóerős V10-es motorral, a másik pedig az R8 roadster. A nyitott R8 debütálása 2009-re várható, a zárthoz hasonlóan az Audi neckarsulmi üzemében készül majd. Több név is felmerült, a Spideren kívül az R8 Targa is esélyes. Áráról még csak annyit tudhatunk biztosan, hogy a kupénál drágább lesz, amely nagyjából 31 millió forintba kerül.

Győri motor

Reklámfilm is készült hozzá, a kis darabszám ellenére
Állítólag ez egy gyári rajz a nyitott R8-ról

Állítólag ez egy gyári rajz a nyitott R8-ról

Állítólag ez egy gyári rajz a nyitott R8-ról


Az R8-as csekély, 2008-ban hatezer kupéra tervezett darabszáma miatt a munkák 75 százalékát kézzel végzik az üzemben, csak 5 robot egészíti ki a szakmunkásokat. A gyártáshoz a motoron kívül a motorházfedéllel is az Audi győri üzeme járul hozzá.

Néha túl gyors

420 lóerős motorjával, 4,6 másodperces százra gyorsulásával az Audi R8 rettentő gyors. A közelmúltban talán ezért is tört össze egy belőle egy németországi sajtóbemutatón. Ott egy újságíró a pályán annyira elsokallt vele, hogy áttörte a lezárást és a szomszédos telken állt csak meg a ronccsal. A két bent ülő nem sérült meg, az anyagi kár viszont tetemes volt a kiruccanás után.