65 éve találták ki a Budapestet ölelő körgyűrűt, amely mégis csonka, az M1-estől a 4-es számú főútig tart, érintve az M7-es és M5-ös autópályákat is. Egyelőre azonban az M3-asra Budapesten keresztül juthat el a forgalom.

A jelenlegi állás szerint egy év múlva elkészülhet az M0-s északi összekötő hídjának építése, 2008 augusztusában megindulhat rajta a forgalom. Jelenleg a pesti oldalon dolgoznak, ahol a két fő tartópillért építik, illetve úszó darukkal helyezik be az összesen 48 darab, több mint 120 tonnás hídszerkezeti elemet.

3,2 kilométeres hosszával ez lesz az ország leghosszabb hídja – több kisebb híd kapcsolódik össze benne -, ennek megfelelően az ára sem semmi, 62 milliárd forintba kerül majd. A híd szélessége 47 méter lesz, amelyen kétszer két sávban mehetnek majd az autók, valamint gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz.

Az északi Duna-híd megépítésével a Hungária körút mentesülhet a kamionforgalom negyede alól, ám az igazi változás akkor következik majd be, ha a 4-es főúttól az M3-as-ig tartó 26,5 kilométeres szakasz is elkészül. Ezt szintén a jövő évre ígérik a kivitelezők.

Ezzel ugyanis a Hungária körutat újra birtokba vehetik a budapestiek, akik a hatalmas átmenő forgalom miatt inkább a belvárosban keresnek menekülő útvonalat.