Teljes pályás letámadással készül a jövőre az Audi, minden irányból a környezetkímélőbb modellek felé tartanak.

Ennek egyik eleme, a 2008-tól sorozatgyártásban is megjelenő új TDI generáció a jövőben várható legszigorúbb emissziós normáknak is megfelelnek. Az „e” modellekben a katalizátor mellett, AdBlue adalékanyaggal semlegesítik a kipufogógáz káros anyagait. Elsőként az A4-es és az Audi Q7 240 lóerős V6-os dízel lesz ilyen.

A jövőben számos Audi TDI- és TFSI-modell energiamenedzsment-rendszerrel készül, amely a motorfék- és a fékezési fázisokat elektromos energia termelésére és tárolására hasznosítja majd. Ezen kívül automatikus motorleállítási és -indítási funkció kerül a járművekbe.  

Sportosság mellett takarékosság az Audinál
Hibrid Q7 2005-ból

Hibrid Q7 2005-ból

Hibrid Q7 2005-ból


Nem mennek el a részletek mellett sem a tervezők, az új modelleknél megpróbálják csökkenteni a belső súrlódást, a gördülési és légellenállást, mialatt másként megválasztott sebességváltó-áttételeket alkalmaznak. Az e-modellek és az Audi A5 esetében már szériafelszerelésként alkalmazzák a sebességváltást segítő kijelzőt, amely a vezető számára mindenkor az adott menethelyzetben optimális fokozatot ajánlja.

Beszáll a hibrid versenybe is a négykarikás márka, így különleges felhasználási területekre és egyes piacok számára hibridrendszer is rendelkezésre áll majd. Már dolgoznak a járműveken, amelyek hamarosan sorozatgyártásba kerülhetnek. Várhatóan benzin- és elektromos hajtással készülnek majd, ahogy a 2005-ben bemutatott Q7 tanulmány is.

A jövőben emellett az egyes útvonalakról a navigációs rendszerek által közölt még pontosabb adatok segítségével a fogyasztás szempontjából optimális útvonalvezetés valósítható meg.