Edo Karabegovic, az Edo Competition vezetője nem rejti véka alá gondolatait, legújabb sajtóanyagukban például simán szarnak nevezi a Maserati MC12-t, csupán az ajtók és az ablakok helyét jelölte meg jónak. Sajnos nem tudjuk, hogy a 2004-ben bemutatott, Ferrari Enzo technikájára épített Maserati valóban rossz lenne-e, de a szakember immár harmadik átiratát készítette el az autónak.

Korábban 700, illetve 800 lóerővel is piacra dobták saját modelljüket, ezúttal a gyárilag könnyített változatot vették kezelésbe.

Nem változtattak a Maserati MC12 Corsa a gyárinál 400 kilogrammal könnyebb tömegén, de változatlanul hagyták a V12-es motor teljesítményét is. A 755 lóerő csodára képes, legalábbis kevesebb, mint 3 másodperc elég, hogy százzal száguldjon a sportkocsi, 200-ig pedig egy Forma-1-essel is versenyben lehet, hiszen csupán hat másodperc alatt gyorsul erre a tempóra. A végsebessége 326 km/óra.

Corsa 300 millióért 1
Speciális kormány, a versenypályára

Speciális kormány, a versenypályára

Speciális kormány, a versenypályára


A változásokat elsősorban az autót versenypályán használók értékelik majd, hiszen hangolható futóművet és kerámia féktárcsákat kapott a Maserati. Változtattak a kipufogón, amely most már az igazi versenyautókhoz hasonlóan üvölt ha karjuk, ugyanis a rendszer hangereje az utastérből állítható. A karosszéria átalakítása mellett szólni kell a speciálisan erre az autó készült 20 colos felnikről, amelyek nemcsak könnyűek, de helyet adnak az elöl 265, hátul 335 mm széles abroncsoknak.

Míg a gyár a Maserati MC12 Corsa esetében megelégszik 1,2 millió dollárral (221 millió forint), aki az Edo által módosított változatot akarja, annak euróban (302,3 millió forint) kell ugyanennyit letennie az asztalra. De mi is kerül 100 millióba, csak az, hogy a  gyári Corsához képest az Edo-t engedélyezték utcai használatra is.