Féljünk a diszkont kutaktól?
Kétmilliárd forintos tartozást halmozott fel, és felszámolás alatt áll a Hungaronafta Kft. A cég, amely 2000-ben az Autóklubbal közösen, Klubpetrol néven „diszkontbenzinkút-hálózatot” hozott létre a Klubpetrol Kft égisze alatt. A céljuk az volt, hogy konkurenciát támasszanak a Molnak, és olcsóbb üzemanyagot kínáljanak az autósoknak.

Csúcsidőszakában állítólag közel ötven kút tartozott a Klubpetrol hálózathoz, de mára a legtöbb töltőállomás már nem onnan kapja az üzemanyagot. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke elmondta, hogy nem üzleti hasznot reméltek a kúthálózatból, hanem az volt a céljuk, hogy letörjék a Mol árait, és verseny alakuljon ki a piacon. Ezért már nincs is szükség a hálózatra, hiszen elérték céljukat.

A Klubpetrol úgy kívánt olcsó lenni, hogy a kutakat minimális, egyszerű kialakítással hozták létre, csupán kétfajta üzemanyagot (95-ös, dízel) árulva. Eleinte azok vásárolhattak a 10 forinttal olcsóbb üzemanyagból, akik pár ezerért éves tagságit váltottak.  

Nem új keletű a cég körüli anyagi probléma, ezért több korábbi kút már új névvel forgalmazza a más beszállítótól érkező üzemanyagot.

Forrás: Népszabadság