Ez azért meglepő kissé, mert a hazai autóeladások 2007 első felében mintegy 11 százalékkal csökkentek a tavalyihoz képest, eddig 12 ezer darabbal múlják alul a tavalyi időszakot.
Többféle magyarázat létezik a helyzetre, az egyik az, hogy a kereskedők még a február 5-ei adómérték-emelés előtt sok autót vettek raktárkészletre, ami után kifizették a regisztrációs adót, de még nem adták el az autót.
Ugyanígy járhat el az importőr is, aki az alvázszám alapján hónapokkal az autó valódi értékesítése előtt elvégezteti az adóigazgatási eljárást, így megkapva az adó befizetéséről szóló igazolást. Azaz a költségvetésben megjelenik a befizetés, de az autóeladási statisztikákban lehet, hogy csak az év második felében jelentkezik az autó. Ez azért lehet fontos, hogy a kereskedő előnyös helyzetbe kerüljön a vevőért vívott harcban azzal, hogy szinte azonnal tud autót átadni.
Szintén a nagyobb regisztrációsadó-bevételt növeli a külföldről behozott járművek számának emelkedése. Közel 80 százalékkal nőtt a behozott autók száma idén a 2006-os első félévhez képest, melynek hatására 61,5 százalékkal több bevételt eredményezett. Közel hárommilliárd forint pluszbevételt regisztrálhatott a kormányzat.
Sőt, ezen felül az eredetileg tervezett 8-10 milliárd helyett csak 4,5 milliárdot fizettek vissza a külföldről behozott autók után szabálytalanul megítélt regisztrációs adóból.
Forrás: Világgazdaság