A 111 éves híd felújítása mintegy ötmilliárd forintba kerül, de a költségek 50 százalékát uniós forrásból fedezik. Ezúttal nem egy festésről van szó, bár az is része a programnak, de átépítik a hossztartókat, a pályaszerkezetet, a járdákat, a síneket, majd az egész hidat korrózióvédő bevonattal látják el. Az eredeti lámpákhoz hasonló kandeláberek biztosítanak majd a jelenleginél nagyobb fényt a Szabadság hídon.
Persze a 4-es metró építésével párhuzamosan folyó felújítás során a 47-49-es villamosok sem közlekednek majd, helyettük a Petőfi és az Erzsébet hídon pótlóbuszok járnak majd. Ezenkívül a budai oldalon meghosszabbítják a 18-as, az 56-os és az 59-es villamos vonalát. Illetve 41A néven új villamos indul a Batthyány tér és a Forgalmi utca között
A BKV, a várható forgalomnövekedés miatt a 28 helyett 34 Combinót üzemeltet majd augusztus 21-től a Nagykörúton, sőt a szeptember 3-i iskolakezdés után ezt további néggyel toldják meg.