19 ország vett részt a felmérésben, ahol a magyarországi drágulás listavezető lett, az áremelkedési átlag 0,6 százalék volt. Erre már korábban is számítani lehetett, hiszen a kisautók induló ára nálunk alacsonyabb, mint tőlünk nyugatra, s a szakemberek régóta jósolták a kiegyenlítődést. A mostani áremelkedés azonban nem őket igazolja egyelőre, sokkal inkább a forint-euró árfolyam változását.
Ennek ellenére igaz, hogy a hazai autópiac négyötödét adó kis (6,4 százalék) és alsó-középkategóriás (4,8 százalék) modellek drágultak leginkább.
A jelenlegi drágulással a magyar piac átlagára elérte az európai átlagot (1 százalékkal meg is haladja), ami megegyezik a nagy-britanniaival. Továbbra is Svájc a legolcsóbb, ahol a vizsgált 19 állam átlagárának csupán 85 százalékát mérték, de a görögök is csak 89 százalékkal számolhatnak. Ehhez képest brutálisan hangzik a norvég 162, illetve a dán 194 százalékos átlagár.
Mindesetre jó tudni, hogy a felmérések listaárakkal dolgoznak, tehát nem szerepel bennük, hogy a vevők mekkora kedvezményeket képesek kiharcolni a kereskedőktől.
Forrás: Napi Gazdaság