Az eredeti tervek szerint már tavaly el kellett volna készülnie az M3-as ezen szakaszának, de területvásárlási problémák miatt csúszott a kivitelezés. A Budapestről a keleti határ felé tartó autópálya első szakaszát még 1983-ban adták át, akkor Gyöngyösig lehetett rajta autózni, majd 1998-ban Füzesabonyig, 2002-ben Polgárig, 2004-ben pedig Görbeházáig készült el az M3-as.
Az autósok az átadási ünnepség kellékeinek eltávolítása után, az ORFK és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. közös ellenőrzését követően, előreláthatólag a késő délutáni órákban vehetik birtokba az M3-as autópálya nemrégiben elkészült pályarészét, amely az idén átadott 71 kilométernyi új autópálya-szakasz közül a leghosszabb.
Az M3-as autópálya Görbeháza és Nyíregyháza közötti szakasza az átadás napján díjmentes, éjféltől azonban valamennyi járműkategória esetében fizetni kell az úthasználatért.
A mostani szakasz átadásával a gyorsforgalmi úthálózat hossza Magyarországon meghaladja az 1000 kilométert esézen pontosan 14 kilométerrel.