Nem a hibrid technikára alapozza a hajtásrendszereinek jövőjét a Renault. Sokkal nagyobb potenciált látnak a dízeltechnológiában ? árulta el Patrick Pélata, a Renault fejlesztési vezetője a német Automobilwochénak.

„A hibridek környezetvédelmi előnyei a közeljövőben tisztán láthatóan alatta maradnak a költségek miatti hátrányoknak” – mondta a szakember, aki kifejtette: egy Toyota Prius átlagos élettartama alatt csak 2,8 tonna szén-dioxodot spórol. Ehhez képest viszont a japán hibrid jármű 3000 euróval többe kerül, mint egy hasonló jármű hagyományos hajtásrendszerrel.

Pélata szerint sokkal jobban megéri a szén-dioxid-börzén bevásárolni. 2,8 tonna CO2 jelenleg a lipcsei árampiacon csupán 52 euróba kerül. „A károsanyagkibocsátás-csökkentési intézkedések csak akkor érik meg egy jármű esetében, ha 100 eurónál nem kerül többe a szén-dioxid egy-egy tonnájára vetítve. Minden más gazdaságilag és környezetileg marhaság!” – mondta Pélata.

A Lagunában is jól teljesít az 1,5-ös dízel
A Lagunában is jól teljesít az 1,5-ös dízel

A Lagunában is jól teljesít az 1,5-ös dízel

A Lagunában is jól teljesít az 1,5-ös dízel


Mint a szakember elárulta, szerinte sokkal jobban megéri a dízelmotorok alkalmazása és azok méretének és tömegének csökkentése. Példaként a Renault 110 lóerős 1,5 dCi motorját hozta fel, amely kilométerenként csupán 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki az új Lagunában. A hibrid autókban alkalmazott akkumulátorok csak nehezebbé teszik az autót. „Egyszerűen nem éri meg a hibrid. A dízel még hosszú ideig marad, és jelentős eladásnövekedés várható tőle.”

Pélata szerint az is jobb, ha egy család két autót tart, egy egyszerű kis autót a városi rövid utakra, s csak a hosszabb utazásokhoz használnák a nagyobb, kényelmesebb dízel kocsit. Mindezek ellenére a Renault vezetője elárulta, hogy a következő öt évben egy tisztán elektromos hajtású Renault személyautót dob piacra a francia gyártó.