Bár már 2006. májusában tesztelték, várhatóan csak jövő év elején kerülhet a kereskedésekbe a Corvette különlegesen erős változata. Már több becenevet kapott az autó az újságíróktól, mint a Kék ördög, Z07 vagy az SS (Super Sport), de úgy tűnik, hogy egy legendás név, a ZR-1 lehet a befutó.

A korábbi ZR-1-est 1990-ben mutatták be, fejlesztését az akkor még a General Motorshoz tartozó Lotusszal közösen végezték. Ennek köszönhetően az 5,7 literes V8-as motor eleinte 375, később már 405 lóerőt tudott. Igazi érdekesség volt, hogy ezt a teljesítményt csak az arra érdemesek kaphatták meg. Az autóhoz ugyanis két kulcs járt az elsővel csak 200 lóerőt mozgósított a vezető, a második power kulccsal kelt életre igazán a motor. Így a tulajdonos viszonylag biztonságosan adhatta oda az asszonynak vagy a szomszédnak is az autót.

405 lóerő a 90-es évek közepén
Kapcsolható teljesítmény a ZR-1-ben

Kapcsolható teljesítmény a ZR-1-ben

Kapcsolható teljesítmény a ZR-1-ben


Úgy hírlik hasonló megoldásra lehet számítani az új ZR-1-nél is, ami nem véletlen, hiszen a 6,2 literes V8-as teljesítménye állítólag 650-700 lóerő között lesz. Bob Lutz a GM elnökhelyettese így beszélt az autóról: „Ennek a dolognak annyira nagy a teljesítménye, amivel olyan sebesség- és erőtartományba érkezünk, ahol a General Motors soha nem járt még. Azon az úton járunk ahol a Porsche Carrera GT és a Ferrarik.”

Nemcsak kapcsolható teljesítményen, de speciális oktatáson is gondolkodik a GM, hogy felkészítse a vevőit a hátsókerék-hajtású szörnyetegre. Jelenleg is létezik ilyen oktatás, de arra a vevőnek kell jelentkeznie és befizetni, ezúttal viszont csak ezzel együtt lehetne az autóhoz jutni.

Az teszi igazán izgalmassá az autót, hogy állítólag a fent említett sportkocsik árának negyedéért lehet majd hozzájutni. Az USA-ban 100 ezer dollár körül lehet az ára.