A Mercedes, a Müncheni Műszaki Egyetem és a Fraunhofer Intézet közös kutatást szervezett. A kutatásban nyolc 33 és 53 év közötti személy vett részt, akik egy tesztpályán két autót vezettek: egy új Mercedes C-osztályt és egy 1983-as 190 E-t. A vezetők érzelmeit hang- és arcelemzéssel, valamint kikérdezéssel térképezték fel. A cél az volt, hogy a német gyártó felmérje, mi okoz örömet az autózásban, mi is a vezetési élvezet.

A Mercedes megmérte
Minden rezdülést kiértékeltek

Minden rezdülést kiértékeltek

Minden rezdülést kiértékeltek


Az arcelemzések során egymillió vezetés közben rögzített képet elemeztek ki számítógéppel. Az elemzés során mind az arckifejezéseket, mind azok erősségét figyelembe vették, a korábbi hasonló kutatásoknál mért átlagnál intenzívebb örömöt jelentő arckifejezéseket könyvelték el vezetési élvezetként. Nem meglepő módon az új C-osztályban a vezetők jobban érezték magukat, volt, aki akár 48 százalékkal több örömről tett tanúbizonyságot, amikor az újabb Mercit vezette. Örömöt legtöbbször az éles kanyaroknál, kis csúszásoknál éreztek a vizsgálati alanyok.

A hangelemzésnél az alanyokat arra kérték, hogy vezetés közben hangosan gondolkodjanak, mondják el érzéseiket, majd a rögzített felvételeket a számítógépes elemzés során négy héten keresztül 1200 jellemző alapján vizsgálták. Az eredmények alapján arra jutottak – ki gondolná? -, hogy a résztvevők a tesztpálya 72 százalékán jól érezték magukat az új modellel, míg a 83-as járgány már csak fele ennyi örömöt okozott.

C-Merci az 1983-as modell ellen

C-Merci az 1983-as modell ellen

C-Merci az 1983-as modell ellen


A kikérdezések során a tesztalanyok túlnyomó többsége a vezetési öröm fő forrásaként az autó irányíthatóságát és a biztonság(érzetet) említette, ezért szerepelhetett jobban a mai modell negyedszázados társánál. Bámulatos. Természetesen a Mercedes a kutatás eredményei alapján az említett területekre helyez majd még több hangsúlyt.