Új differenciálművet fejlesztett ki az Audi, amelyet a quattro négykerék-hajtással szerelt autókba építenek be. Az elv hasonlít a Mitsubishi által a Lancer EVO-ban alkalmazott, majd a Hondánál a Legendben bevetett rendszerhez, azaz a hátsó kerekek között aktívan, függetlenül osztja el a nyomatékot.
Ezzel a megoldással jelentősen csökkenthető a négykerék-hajtású autók alulkormányozottsága, miután a rendszer elemzi a gyorsítást, a perdületet, és azt, hogy melyik kerék nem tapad.
Szemben a régebbi 50-50 százalékos alap nyomatékelosztással, az Audi sportmodelljeinél (RS6, RS4, A5) már alkalmazott elöl 40, hátul 60 százalékos aránnyal működik a rendszer. Ez persze a tapadás függvényében változik az első és hátsó tengely között, amellett, hogy immár kevesebb, mint egy tizedmásodperc alatt képes változtatni a hátsó kerekek közötti nyomatékon.
Kialakítását tekintve az új differenciálmű egy olajban forgó többtárcsás kuplung, amit egy elektro-hidraulikus szerkezet működtet.
Lehetősége van a vezetőnek változtatni a hajtásrendszeren, melyhez háromféle alapbeállítás közül választhat. A Comfort mód a stabilitásra törekszik, az Auto beállításánál már a vezetési élmény is szerepet kap, míg a Dynamic a sportos autózást támogatja.