A 28 millió brit autós majdnem negyede még egy kilométert sem hajlandó gyalogolni, inkább autóba ül. Pedig a városi forgalomban akár ugyanannyi ideig is tarthat az autókázás, mint a nagyjából 12 perces séta és természetesen az egészségnek is jót tesz: heti háromszor félóra gyaloglás kétszeresére javíthatja az átlagember fittségét. A megkérdezettek több mint 40 százaléka állította, hogy még sohasem használta a tömegközlekedést.
A felmérésben a zöldebb közlekedés iránti érdektelenség – vagy ha jóhiszeműek vagyunk, a növekvő érdeklődés – tükröződik. A vezetők 30 százaléka nevezte fontosnak a környezetet, de a vásárlásnál már hat szempontból csak az utolsó, hogy mennyire „zöld” egy autó. A megbízhatóság és az ár döntenek. Az autósok 30 százaléka nem lenne hajlandó többet fizetni egy zöld autóért, a többség pedig legalább 500 fontos (nagyjából 185 ezer forint) adókedvezmény esetén venne csak inkább környezetkímélő járgányt.
Bár 71 százalékuk ismeri a saját autója szén-dioxid-kibocsátásának értékét, mindössze egyharmaduknál befolyásolta ez a tényező a választást.
Vannak azonban szép eredmények is: kis híján kétharmaduk jelentősen magasabb adót vetne ki a 275 g/km-esnél magasabb kibocsátású autókra, és 47 százalék teljesen kitiltaná az autókat a városközpontokból, ha a tömegközlekedés megfelelően képes kiváltani. Az autózás jövőjeként pedig a megkérdezettek 46 százaléka az üzemanyagcellás technológiát jelölte meg.
Mi nagyon kíváncsiak lennénk a hazai helyzetre is.