Azok fizetnek majd, akik egy bizonyos térségbe, mondjuk Budapest közigazgatási határain belülre belépnek gépkocsival. Mint a főpolgármester elmondta ez módszer már Európa számos városában bevált a városrészek környezeti terhelésének csökkentésére.
Demszky hangsúlyozta, hogy nem lát más megoldást a már 1,2 milliósra duzzadt budapesti autóstábor közlekedésének visszaszorítása. Szerinte nem reális azt gondolni, hogy alagutak építésével és más hasonló ötletekkel el lehetne vezetni ezt a forgalmat. Leszögezte: ez elengedhetetlen ahhoz, hogy Budapest élhetőbb, szerethetőbb legyen.
Természetesen ezt nem nagyon fogják megtapsolni azok, akik az agglomerációban laknak, vagy a külső részeken laknak, mert pénzbe kerül, s mert életmódváltásra kényszerít, mert nem tudják megfizetni – vélekedett.
Demszky Gábor, aki a megnyitóra maga is kerékpárral érkezett, kifejtette, hogy az autósoknál szemléletváltásra van szükség. A cél az, hogy minél többen használják a tömegközlekedési járműveket, pattanjanak kerékpárra, illetve hogy gyalogoljanak.
Forrás: MTI