A kivitelezők szerint kifogástalan az új dunai átkelő. A Hídépítő Zrt. igazgatója, Rapkai Kálmán szerint semmiféle hiba nincs az általuk és a Vegyépszer Zrt. által kivitelezett munkában. Pesti Gyula, a DunaÚj-Híd Konzorcium projektvezetője elismerte, hogy műegyetemi szakértők vizsgálni fogják a hidat.
„A híd előtt és a híd után kiváló az aszfalt minősége, csak a hídon van vele probléma. Feltehetően az a baj, hogy az acélszerkezetes híd hőkamraként működik, vagyis az aszfalt hője lefelé nem tud távozni, a meleget felnyomva púposítja az utat” ? mondta el a vezető.
A Széchenyi István Műszaki Egyetem hídépítő mérnöke, Guzmics János még nem látta az útburkolat hibáit, de elképzelhetőnek tartja, hogy az acélfelületre épített aszfalt vándorlásáról beszélhetünk, azaz, mivel nincs elég helye tágulni és összemenni az aszfaltnak, az felgyűrődik.
A keresztbe fektetett acélszerelvény megakadályozza az aszfalt ilyen mértékű mozgását – nyilatkozta. Amennyiben valóban az aszfalt mozog, akkor a két hónapja átadott hídról garanciálisan lefejtik az aszfaltot, és keresztvasakkal akadályozzák meg, hogy újra púposodjon.
Mintegy 54 milliárd forintért épült a Pentele híd, amely 307,8 méteres hosszával a világ legnagyobb ún. kosárfüles hídja, de Magyarország legnagyobb nyílású hídja is, ebben megelőzve a 290 méteres Erzsébet hídat. A tervezett M8-as gyorsforgalmi út részeként közvetlen összeköttetést teremt a közép-dunántúli és az alföldi régiók között, miután a 6-os számú utat köti össze az 51-es főúttal.
Forrás: Blikk