Követi a tetőt

A negyedik 207-es

A negyedik 207-es

2007 szeptemberéig 51 ezerrel több új autót adtak el Európában, mint tették azt 2006 első nyolc hónapjában a kereskedők, ezzel 10,6 millió darabra nőtt a regisztrált autók száma – derül ki a JATO Dynamics autóipari piackutató és elemző cég jelentéséből. A növekedésből jelentősen kivette a részét augusztus, ekkor ugyanis majd 23 ezerrel több autót értékesítettek, mint tavaly ilyenkor.

Továbbra is a Volkswagen a vezető márka Európában az első nyolc hónap eladásai alapján, teljesítménye megegyezett a tavalyi évivel, idén is 105 ezer autója került a vevőkhöz. Második helyen az Opel/Vauxhall áll, amely viszont jelentősen (+6,3%) tudta növelni eladásait, közel 73 000 autó kelt el a német gyártótól. 66 ezres eladásával a Ford a harmadik. A Top 10-ből a Fiat eladásai nőttek leginkább (9,8%) a tavalyihoz képest, ami az új 500-as és Bravo bevezetésének tudható be.

A Volkswagen zászlóshajója idén is a Golf, amely augusztusban átvette a vezetést a Peugeot 207-től, 27 ezer fogyott a német autóból, míg 22 ezer a franciából a nyári hónapban. Ám a Peugeot autója az első nyolc hónapot figyelembe véve továbbra is jobban áll, majd 300 ezret regisztráltak belőle, a Golf 281 000-s számával szemben.