A Toyota Land Cruiser, „minden utak királya” – ahogy a sajtóanyagban szerényen nevezi a gyártó -, nyolcadik generációjához érkezett. Land Cruiser V8-at október 24-én Szentpétervárott mutatja be a japán óriás. Az alapelvek: az erő és a megbízhatóság maradnak, csak a forma frissül.
A Land Cruisert most az alapoktól újratervezték: az autó önhordó karosszériát kapott, bár a tengelytáv maradt, hossza jó 20 centivel (4950 mm), szélessége pedig 10 cm-rel (1970 mm) nőtt. Az első szériában kétféle motorral kerül a piacra: a 4,5 literes V8-as dízel 286 lóerővel bír, vegyes fogyasztása pedig a gyári adat szerint 10,2 liter 100 kilométerenként. Ehhez a motorhoz 6 sebességes automata váltót szerelnek. A benzines egy 4,7 literes V8-as, 288 lóerővel, és 14,4 l/100 km vegyes fogyasztással (a korábbi modellhez képest 12 %-kal kevesebb) – ehhez egy 5 sebességes automata váltó jár. Mindkét erőforrás megfelel az Euro 4-es normáknak.
Az új Land Cruiser valóban terepre való, annyi technikai megoldás segíti a vezetőt az aszfalttól távol is, hogy felsorolni is nehéz. Világújdonság a benzines verzióban található ún. Crawl Control (kb. mászássegítő), amely a motor és a fékek automatikus vezérlésével a legkeményebb útviszonyok között is kiküszöböli a megcsúszást vagy elakadást, mivel folyamatos alacsony sebességen tartja forgásban a kerekeket – a vezetőnek csak kormányoznia kell.
Ugyancsak újdonság az aktív magasságszabályozó és az automatikusan alkalmazkodó felfüggesztés is. Az autó leendő gazdájának a biztonságra sem lehet majd panasza, a terepen és aszfalton is működő blokkolásgátló, az elektronikus fékerő-elosztó mellet még 14 légzsák is gondoskodik arról, hogy ne történjen baj.
A Land Cruiser V8 Japánban tegnap óta kapható, Európában pedig az októberi bemutató után decemberben kerül majd a piacra.