A Mercedes sem akar lemaradni a konkurenciától, a BMW CS-tanulmány és az Aston Martin Rapide-ja mellett ők is előálltak saját limuzinjukkal, az F 700-zal Frankfurtban.

Az F 700 a luxust tölti meg a legmodernebb tecnológiákkal. A hosszúkás, és valóban hosszú (5,17 méter) autó már kívülről is tágasnak tűnik, és a belső sem hazudtolja meg a látszatot. Az autó belső kialakításának különlegessége, hogy a hátsó két ülést a menetiránynak háttal is be lehet állítani, az utas kedve szerint.

Ám a külső és belső „felszínnél” sokkal érdekesebbek a műszaki megoldáasok. Az F 700-asba a Mercedes egy saját fejlesztésű, ún. DiesOtto motort szerelt, amely, mint a neve is súgja, egy dízel-benzin hibrid.

Reverse, szó szerint fordítva
Reverse, szó szerint fordítva

Reverse, szó szerint fordítva

Reverse, szó szerint fordítva


Az 1,8 literes, négyhengeres motor működési elve a benzinmotoré, de fogyasztása dízeles: 100 kilométeren mindössze 5,3 litert fogyaszt és csak 127 g szén-dioxidot bocsájt ki kilométerenként. Saját kategóriájában verhetetlen értékek ezek, és ennek ellenére teljesítménye semmivel sem múlja alul a mostani S-osztály 3 literes V6-os turbódízel motorjait.

Ugyancsak úttörő megoldáa az ún. PRE-SCAN technológia: az autó menet közben két lézersugárral letapogatja az út felületét, mejd az eredmények alapján automatikusan beállítja a lengéscsillapítót az esetleges gödrök és bukkanók fogadására. Olyan ez, mintha végig tükörsima úton haladna az F 700.

Az autóba egy SERVO-HMI nevű operációs rendszert is beépítettek a németek. Ennek tudása messze meghaladja az átlagos navigációs rendszerekét, kezelhetősége pedig pofonegyszerű, a különböző beállítások  elvégzésében végig egy „avatár” segíti a vezetőt.