Nemrég Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere bejelentette, hogy várhatóan 2010-től dugódíjat vezetnek be, hogy csökkentsék az autók számát a főváros útjain.
Szerdán megszólalt az egyik érintett, az V. kerület polgármestere Rogán Antal is. Szerinte előbb parkolókat, mélygarázsokat kell építeni, és a tömegközlekedést kell fejleszteni akár hitelekből is, s majd csak ezután lehet pénzt szedni az autósoktól
Rogán Antal elmondta, saját elképzeléseiket „Fő utca program” néven terjesztik a Fővárosi Önkormányzat elé. A programban szereplő új forgalmi koncepció szerint a délről északi irányba haladó forgalmat szinte teljesen megszüntetnék. A tervek szerint megszűnne az Üllői útról való behajtás a belvárosba, erre csak az engedéllyel rendelkező (helyi lakosok) autósoknak és a tömegközlekedési eszközöknek lenne lehetőségük.
Ezenkívül a belvárosban nem alakítanának már ki sétálóutcát, inkább forgalomcsillapított közlekedési útvonalakat terveznek, ahol szintén csak az engedéllyel rendelkezők autózhatnak és csak bizonyos szakaszokon engednék át teljes egészében a forgalmat. Ez az új koncepció érintené a Kálvin teret, a Március 15. teret, a Ferenciek terét, az Astoriát, valamint a Roosevelt teret is – tette hozzá Rogán Antal.
Továbbra is fenntartja, viszont a dugódíj ötletének helyességét Hegyi Gyula európa parlamenti képviselő „Az ötödik kerületet nem lehet lezárni a fővárosiak előtt, ahogy a várost sem az agglomerációban élők előtt; továbbra is a dugódíjat tartom a legjobb megoldásnak a forgalom csillapítására” – mondta.
Forrás: MTI