Ebben az évben a Toyota várhatóan 9,34 millió autót értékesít, amivel teljesen átveszi az elsőséget a hosszú ideig piacvezető General Motorstól. A Volkswagen 2007-ben valamivel több mint 6 millió járművet ad el. A következő évtized elejére hatalmas ugrásra számít a VW, amikor is megjelenik a cég új kisautója, amelyet az idei Farnakfurti Autószalonon bemutatott Up tanulmányautó vetít előre.
2006-ban a Volkswagen a sikertelenség miatt visszavonta az amerikai piacról a luxusutóját, a Phaetont. Ám a hamarosan bemutatkozó következő generációval újra próbálkoznak a rendkívül fontos piacon. A VW egy új stratégiát dolgoz ki, hogy az évek óta deficitet mutató amerikai számok végre nyereséget jelezzenek.
A WirtschaftsWoche beszámolója szerint a következő hat hónapban döntés születhet arról, hogy Észak-Amerikában új gyárat nyisson a Volkswagen. Ezenkívül elképzelhető a modellek árának csökkentése, azért, hogy megháromszorozzák az eladásaikat, és elérjék a 800 ezer darabos eladási célt 2018-ra.