Egy holland kereskedőnek köszönhető a Volkswagen Transporter megszületése, amely most ünnepli 60. születésnapját. 1947-ben Ben Pon Volkswagen-importőr figyelmét a wolfsburgi gyár területén egy különleges jármű keltette fel, amelyet a Volkswagen dolgozói maguk fabrikáltak a nehéz acéllemezek szállítására.
A platós jármű mai szemmel kissé furcsa, hiszen a fülke nem a plató előtt, hanem mögötte kapott helyet. Nem sokkal később már meg is született az első skiccrajz és a „Bulli” ötlete. Nemcsak az áruszállítók örültek a jármű megjelenésének, de miután a személyszállító változata is elkészült, a hippigeneráció kultuszmodellje lett.
Hasonlóan a Bogárhoz, a Bulli is buborékszerű karosszériát kapott, köszönhetően a braunschweigi egyetemnek, ahol a szélcsatorna-vizsgálatokat végezték el.
Azóta már az ötödik generációnál jár a Transporter-sorozat, amelyből az áruszállító, doboz és platós, valamint utasszállító változatok mellett lakóautó, mentőautó, pénzszállító, sőt hótoló kivitel is készült. Míg az első Bus a Bogár 1,2-es léghűtéses motorját kapta meg, a maga 25 lóerős teljesítményével, addig az új Multivan akár 235 lóerős 3,2-es V6-ossal is elérhető.
A Volkswagen a jeles alaklomból október 5. és 7. között a hannoveri vásárváros területén nemzetközi VW-busz-találkozót rendez.