A Bentley jelenleg egyet jelent az óriási benzinzabálókkal – a legnépszerűbb Continental GT kupé például 2350 kg, V12-es motorral – ez akár meg is változhat. A globális felmelegedés, az üzemanyagárak éppúgy, mint az egyéb gazdasági szempontok a luxusgyártót is változtatásokra kényszeríthetik. Egy a cég számára nemrég készült tanulmányban felvetődött, hogy a Bentley is áttérhetne a könnyebb anyagok, kisebb fogyasztású motorok használatára, sőt, esetleg általában a kisebb autók gyártására. Erre még akkor is szükség lehet, ha a vásárlók amúgy hajlandóak lennének kifizetni a nagy autókkal járó költségeket, ugyanis az ózonlyukat nehéz pénzzel betömni.
Persze ezzel együtt a brit gyártó nem sieti el a döntést:
„Ha a vásárlóink nem fogadják el a könnyebb irányvonalat, nagy bajban leszünk. De hosszútávú stratégiáról van itt szó, az lenne a legveszélyesebb, ha rögtön ugranánk, ha valamit olvasunk az újságban” – mondja a cég igazgatója, Franz-Josef Paefgen.