A brit európai parlamenti képviselő újabb javaslatokkal állt elő, melyekkel az autós cégek hirdetéseit reformálná meg. Nem lehetne például az autókat az adott országban megengedett maximális sebességnél nagyobb végsebességgel hirdetni, száguldásra csábítva a vevőket.
Ezenkívül az autók hirdetéseiben az autószalonokban kötelező lenne feltüntetniük a gyártóknak a jármű fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, ahogy a nikotintartalmat a ciginél. A szakember szerint a hirdetések 20 százalékában kellene helyet biztosítani a káros anyagokról szóló résznek.
Sőt, az autókat is besorolnák. Ahogy a hűtők és klímák esetében A-G-ig terjedő skálán jelölnék, hogy az adott jármű mennyire takarékos.
Ha a jövő héten a parlament elfogadja a terveket, akkor sem fognak a „dohányzás halált okozhat” feliratokhoz hasonló szövegek megjelenni, pár év szükséges a törvény gyakorlati bevezetéséhez.