A jövőben zéró toleranciát hirdetnek az ittas vezetők ellen. Azonnal elveszik annak a sofőrnek a jogosítványát, akit alkoholos vezetésen érnek. Az októberre elkészülő új szabályozás szerint már nem bújhat ki a közlekedési szabálysértés büntetése alól az az autós, akit nem állítottak meg.
Ilyenkor az adott autó tulajdonosa vagy üzembentartója kapja a bírságot, nem lehet hivatkozni arra, hogy nem tudja, ki vezette az autót, és a családtagjaira nem tesz terhelő vallomást. Az objektív felelősség elvét már több helyen alkalmazzák Európában.
Mint a miniszterelnök elmondta, annak is keresik a lehetőségét, hogy a fizetős utakon a matrica-ellenőrző kamerák sebességet is mérhessenek, ezzel is csökkentve a gyorshajtást.
Az Európai Unió közlekedéspolitikáját tartalmazó Fehér könyv szerint 2010-re a 2000-es érték felére kell csökkenteni a közúton elhunytak számát, ami akkoriban 41 000 ember volt. Itthon a 2000-es időponthoz képest 30 százalékkal szeretnék csökkenteni a halálos balesetek számát az évtized végére, és 2015-re kellene az EU-s 50 százalékot prezentálni.
Ám ez nem nagyon akar összejönni, 2000 óta kivétel nélkül minden évben nőtt a halálos áldozatok száma, hiába a rendőri akciók, hiába a figyelmeztetések, az ellenőrzések. Az idei évben tovább romlott a statisztika. A kiváltó okok között pedig jelentős szerepe van az ittas vezetésnek és a gyorshajtásnak.