Demszky elmondta, hogy a javaslatot holnap tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés. Várhatóan módosítják a szabályozási kerettervet azért, hogy meg lehessen építeni az útszakaszt, de egy sikeres pályázat is szükséges az uniós források elnyeréséhez.
Az 5,6 kilométer hosszúra tervezett 10 milliárdos beruházás nemcsak az öt pesti kerület közlekedését javítja, de a belváros forgalmát is csillapítja majd. A terv jelentősége, hogy a 19. század óta nem épült még ilyen körút Budapesten – tette hozzá Demszky Gábor. Jelenleg három körút van Budapesten, és mindegyik jelentős forgalmat bonyolít le, összekötve a sugárirányba futó főutakat.
Míg a körút 2010-re készülhet el, addig a korábban bejelentett dugóadót várhatóan 2011-ben vezetik majd be. Demszky kifejtette, a következő egy évben elkészül egy olyan javaslat, amelyet várhatóan a környezetvédők és az autósok is el tudnak fogadni, a bevezetésig viszont meg kell teremteni a feltételeket, parkolókat kell építeni, fejleszteni kell a tömegközlekedést.
Korábbi sajtóhírekre reagálva Demszky bejelentette: nem tervez járatritkítást a főváros, a BKV jelenleg a járatok kihasználtságát vizsgálja.