A tervek szerint az Üllői útról csak a BKV járművei és azok hajthatnak be a Belvárosba, akiknek erre külön engedélyük van, ők a helyiek, a „hétköznapi” autós számára ez tiltott lesz. Forgalomcsillapított utakat alakítanának ki, és csak bizonyos szakaszokon engednék át teljes egészében a forgalmat. Ilyenné alakítanák például a Kecskeméti, a Károlyi Mihály, a Petőfi Sándor, az Október 6. és a Honvéd utcát.
Újszerű megoldásnak hangzik, hogy az Astoria kereszteződésben jelzőlámpás körforgalmat alakítanak ki, ahol a Múzeum körút, valamint a Kossuth Lajos utca felől érkezők balra is kanyarodhatnak majd. Előbbiek azért, mert a nagy ívű tervben a Kecskeméti utca lezárása is szerepel, utóbbiak pedig azért, mert az Irányi utcai és a Petőfi Sándor utcai átmenő forgalmat is megszüntetik.
A szakértők a Kossuth Lajos utca – Rákóczi út átmenő forgalmát is csökkentenék, akár kétszer egysávos aluljáró megépítésével, akár egy-egy forgalmi sáv megszüntetésével. Ez különösen érdekes, tekintve hogy az M1-M7 autópályáról erre vezet az út a Belvárosba. Az Erzsébet híd felől érkezők balra, a Petőfi Sándor utcába is kanyarodhatnak majd.
Nem kevésbé impozáns ötlet az sem, hogy a Bajcsy-Zsilinszky útról a József Attila úton érkezők, akik eddig a Roosevelt teret megkerülve juthattak fel a Lánchídra, a jövőben egyenesen tovább haladva – az eddig a hídról lejövő belső sávban ? haladnának Buda felé. Ezzel a bazilikától érkező gyalogosforgalom egyszerűen eljuthatna a Roosevelt téri parkba és a Dunához a Zrínyi utcán át.
Jelzőlámpás csomópontot épülne a Március 15. térre a Váci utca vonalába, közvetlen kapcsolatot teremtve a rakpart, az Erzsébet híd és a Rákóczi út között. A polgármester szerint a kivitelezés egy nemzetközi tender kiírásával akár már 2008-ban elkezdődhetne, ehhez persze a főváros hozzájárulása is szükséges.
Aki teljes részletességében kívánja olvasni a belváros közlekedési koncepcióját, az kattintson ide.