Várhatóan 2009-ben mutatja be a Ferrari első közvetlen befecskendezéses motorját. A jelenlegi hagyományos injektorokkal dolgozó motorokhoz képest az új megoldással a tervek szerint 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és 40 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást érnek majd el.

Az első motor a Ferrari F430-asban alkalmazott V8-as új változata lesz, amit a 612 Scaglietti és az 599 GTB Fiorano erőforrásai követnek. A technológiát, amely hasonló lesz az Audi FSI-éhez, a Bosch szállítja majd. Alkalmazásához szinte teljesen új motorra lesz szükség, csupán a blokk marad az eredeti, a hengerfejet és a belső alkatrészeket is áttervezik.

40 százalékkal kisebb CO2 kibocsátást várnak
40 százalékkal kisebb CO2 kibocsátást várnak

40 százalékkal kisebb CO2 kibocsátást várnak

40 százalékkal kisebb CO2 kibocsátást várnak


Vélhetően a teljesítménynövelés másként is összejöhetne az olasz gyárnak, de ebben az esetben a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén van a hangsúly, hiszen hamarosan komoly szigorítás várható Európában. Ezenkívül az autók tömegének és az autók légellenállásának csökkentése is terítéken van.