Novemberben kezdődik meg a BMW 1-es kupé változatának értékesítése, de nem ez lesz az egyetlen újdonság idén a legkisebb BMW-ből, ugyanis megjött a kabrió kivitel is. Már tavaly év elején tudtuk, hogy lesz, de csak most mutatták be. Ezzel pedig már négytagúvá bővült az egyes kínálata, hiszen az ötajtós mellett háromajtós kasztnival is megrendelhető a járgány.

Kicsi, de luxus
40 km/óráig menetközben is nyitható

40 km/óráig menetközben is nyitható

40 km/óráig menetközben is nyitható


Az egyes kabrió ötlete már régóta létezik a BMW-nél, már 2002 elején láttuk a CS1 tanulmányt, ami a mostani autót vetítette előre.

Ahogy a kupé, úgy a kabrió is (4360 mm) 12 centivel hosszabb a ferdehátúnál, de a tengelytávolság itt is ugyanúgy 2,66 méter. A csomagtartó 260, illetve 305 literes, függően attól, hogy a tető nyitott vagy zárt állapotban van-e.

Szemben az új hármas kabrióval, a kis autó nem fém-, hanem hagyományos vászontetőt kap. A tető 22 másodperc alatt nyílik, illetve csukódik, és erre mozgás közben is képes 40 km/óráig. Belül négy személy utazhat, de az autó méretéből adódóan hátul azért a felnőttek csak megszorításokkal férnek el.

Jellegének megfelelően négyféle benzinmotorral és egyféle dízellel rendelhető meg az egyes cabrio. A legerősebb 306 lóerős benzineshez szériában jár az M csomag, az egyedi karosszériaelemeket, felniket és belső kialakítást rejt.

a videó a hirdetés után indul
Négy utasnak jó

Négy utasnak jó

Négy utasnak jó


Mindez megfejelhető a csak az M-es változatokhoz rendelhető egyedi kék színnel. A 2,0 literes dízelmotor visszafogottabb, 177 lóerős változata kerül a kocsiba. Mindegyik motorhoz hatfokozatú sebesséfváltó tartozik, felárért szintén hatos automatára is cserélhető.

Minden motornál beveti a BMW az EfficientDynamics névre keresztelt károsanyag-csökkentő megoldásait, így a fékenergia-visszatápláló és a Start&Stop rendszert is. Az utasok kényelméről speciálisan a kabriózáshoz kialakított légkondicionáló, a napsütésben kevésbé felmelegedő bőrülések gondoskodnak. A szériafelszereltséget jelentő menetstabilizáló elektronika és a légzsákok mellett borulás esetén automatikusan előugró bukócsövek védik az utasokat.

MŰSZAKI ADATOK:

BMW 1-es Cabriolet
118i
Teljesítmény / Nyomaték 143 Le / 190 Nm
Végsebesség 210 (208) km/óra
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,3 (10,1) s
120i
Teljesítmény / Nyomaték 170 Le / 210 Nm
Végsebesség (km/h) 220 (218 ) km/óra
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,4 (9,0) s
125i
Teljesítmény / Nyomaték 218 Le / 270 Nm
Végsebesség (km/h) 238 (236) km/óra
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,8 (7,4) s
135i
Teljesítmény / Nyomaték 306 Le / 400 Nm
Végsebesség (km/h) 250 (250) km/óra
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,6 (5,7) s
120d
Teljesítmény / Nyomaték 177 Le / 350 Nm
Végsebesség (km/h) 222 (220) km/óra
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,1 (8,2) s

Zárójelben az automataváltós kivitelek adatai szerepelnek.