Idén a világ egyik legszennyezettebb városában, Sanghajban rendezik a Challenge Bibendum versenyt, amelyen a környezetkímélő megoldásokat felvonultató járművek mérik össze tudásukat. A Renault ezúttal egy Daciával, a Logan Renault eco2 Concepttel vesz részt az eseményen. Már ahhoz, hogy az autó megkapja az eco2 megnevezést, három kritériumnak kellett megfelelnie.

Egyfelől az ISO 14001-es minőségbiztosítási előírásoknak megfelelő gyárban kellett készülnie az autónak, kilométerenként 140 gramm szén-dioxidnál kevesebbet kell kipufognia, valamint 95 százalékban újrahasznosíthatónak kell lennie, mialatt a felhasznált műanyagjainak legalább 5 százalékának már újrafeldolgozásból kell érkeznie.  

Keveset fogyaszt
Aerodinamikailag és műszakilag is jobb

Aerodinamikailag és műszakilag is jobb

Aerodinamikailag és műszakilag is jobb


Ezt a Renault-ok negyven százaléka tudja, de a Logan eco2 ennél sokkal többet is. Számos apró módosítással tették igazán versenyképessé. Ami az autó aerodinamikáját illeti, az első lökhárító alá kis spoilert szereltek ugyanúgy, mint a csomagtartóra, de kis szárnyak kerültek a tetejére is. Emellett csökkentették a hűtőmaszk nyílását és kis légterelő került a hátsó kerekek elé.

Ezeknek komoly hatása lett, az eredeti 0,36-os alaktényezőt sikerült 0,29-re csökkenteniük a tervezőknek. Átalakították a hátsó futóművét is és speciális Michelin gumikon gördül a Logan. A kocsiba 1,5-ös turbódízel motor került, amihez átalakított kiosztású váltó tartozik.. A 85 lovas motorban új dugattyúkat és átalakított befecskendező rendszert alkalmaznak.

Az eredmény pedig igencsak meggyőző! Kilométerenként 97 gramm szén-dioxid távozik a Logan kipufogójából, mialatt csupán 3,8 liter gázolajat éget el. Ehhez persze ideális időben kell váltani, amit segít a műszerfalon elhelyezett kijelző. Nem kell nagy okosság hozzá, hogy belássuk, akár szériában is megjelenhetne.