Amellett, hogy rendületlenül gyártja kisautóit a Suzuki, szeretne betörni a középkategóriás modellek közé is. A Frankfurtban bemutatott Kizashi tanulmány nem titkoltan a cég Mondeo-konkurensét vetíti előre. Tokióban viszont már a Kizashi 2 áll a középpontban, amely már sokkal fogyaszthatóbb formában kelleti magát.

Míg a Kóka János miniszter tetszését is elnyerő Kizashi egy hatalmas, a 30-as éveket idéző luxuskocsi, addig a második változat egy szabadidő-autó benyomását kelti. Az autó orra sokat szelídült, a pajzsforma maradt, de már sokkal kisebb.

Hatalmas pajzs
Gömbölyű far

Gömbölyű far

Gömbölyű far


A két autó sziluettje hasonló, ami persze nem véletlen. A Suzuki is tudja, hogy . Európában a legtöbb középkategóriás modell lépcsős hátú, de a Kizashik a kombi karosszériát mutatják meg nekünk.

Ellentétben az Európában alkalmazott új fejlesztésű dízelmotorral, a „japán” Kizashiban 3,6-os V6-os benzines kapott helyet, de itt is összkerékhajtással párosítva. A Suzuki persze leszögezi, hogy az autó alkalmas hibrid motor fogadására is. Bárki levonhatja a következtetéseket.