A Second Life egy olyan virtuális világ, ahol a felhasználók a Sims-figurákhoz hasonló életet élhetnek, de a játékprogram nyújtotta kereteknél jóval szabadabban. A virtuális világba mára közel tíz millióan regisztráltak, így ez a terület marketingszempontból is vonzónak tűnik.
A különböző sportszer- és üdítőitalgyártó, számítástechnikai – és pénzügyi cégek mellett az autógyártók is ott vannak a Second Life-ban, márkaképviseletekkel, autóikkal. Hogy a jelenléttel mi a céljuk, világos, minél trendibbnek látszani, és minél közelebb kerülni ahhoz a réteghez, akik a potenciális vásárlóik lehetnek.
Vannak olyanok, akik korán kezdték, és vannak olyanok is, akik lassabban mozdultak. A 2003-ban indult, de igazából 2006 májusában nagyobb nyilvánosságot kapott világba a Toyota például már 2006 augusztusában belépett, de a szintén japán Nissan is ott volt már 2006 novemberében – 2007 elejére a regisztrált felhasználók száma két millióra nőtt, és a BMW is ekkor csatlakozott. A Mercedes idén tavasszal követte német riválisát, míg a francia gyártók elég későn mertek nekivágni: első a Renault F1-es csapata volt júniusban, majd az új Twingo kampánya jelent meg júliusban. A PSA két fele friss jövevénynek számít: a Citroen augusztusban, míg a Peugeot csak szeptemberben kezdte meg tevékenységét a Second Life-ban.
Hogy megéri-e ez nekik, erősen kétséges. Mert hiába van 10 millió felhasználója a „játéknak”, ha senki nem jár oda. A Second Life saját adatai alpján lehet tudni, hogy hetente bejelentkezők száma 400 ezer, míg az egyszerre jelenlevőké nagyjából 30 ezer körül mozog, ami egy komolyabb kábeltévé reklámerejére utal. Tovább erősíti a kudarcgyanút az is, hogy mi magunk sem találkoztunk olyannal – sőt nem is hallottunk olyanról -, aki rendszeres látogatója lenne a meglehetősen unalmas virtuálvilágnak, azt pedig, hogy valaki az ottani reklámkampány alapján válasszon magának autót, nos, finoman szólva is valószínűtlennek tartjuk.