A Mercedes-Benz fogyókúrára fogja a McLaren SLR-t. Sőt, nem is az alapmodellt, hanem a 650 lóerős 722-es változatot veszik kezelésbe.  

300 kilóval sikerült csökkenteni az autó súlyát, úgy, hogy amit csak lehetett, karbonszálas műanyagra cseréltek az SLR-en. Erre szükség is volt, hiszen 1,724 tonnás tömegével nem éppen pillekönnyű a sportkocsi. Ennek köszönhetően viszont állítólag 0,6 másodpercet lefaragva a sima 722-es idejéből csupán 3 másodperce kell a 1

Sok elemt karbonra cserélnek
Versenyelemek a kasztnin

Versenyelemek a kasztnin

Versenyelemek a kasztnin


00-as sprint teljesítéséhez. Mindez pedig csak a kisebb tömeg érdeme, hiszen az 5,5 literes V8-ashoz nem nyúltak, így a kocsi végsebessége is maradt 337 km/óra.

A GTR különlegessége, hogy inkább versenyató, mint közúti járgány. Erről tanúskodik a hatalmas diffúzor, hátsó szárny, illtetve az egyetlen központi csavarral rögzített 19 colos felnik. Az utasteret teljesen lipucolták, helyette viszont versenyfelszerelést alkalmaznak, így bukócsöveket, versenyülést..

Mindössze 21 darabot készítenek majd a 722 GTR-ből, amit vélhetően csillagászati összegért mérnek majd. Persze ez csak elvileg sok, a gyűjtőknek, akiknek vélhetően már jó előre eladták az autókat, nem számít.